ID: 19677
Skoda Fabia vRS TDI - Lågmil - Välvårdad -06
60.000,00kr
Inga erbjudanden publicerade.
Beskrivning
Hej,
På grund av tjänstebil blir jag tyvärr tvungen att göra mig av med min ögonsten som jag letade efter i över två år. Bilen ifråga är en Skoda Fabia vRS TDi som byggdes mellan 2003-2007. Min bil är en av de 68 som tillverkades i silver med partikelfilter mellan 2005/06 och 2007. Bilen har lägst miltal av de bilar med utrustningen denna har.
(Uppgifter tagna via Transportstyrelsen) Att bilen är en 2006'a gör att skatten är lägre än de övriga årsmodellerna på ynka 3021:-
Som sagt så letade jag väldigt länge efter detta exemplar och när jag väl fick tag i den så lämnades bilen in på en Skoda-märkesverkstad och alla Fabians barndomsfel åtgärdades samt kamremmen och alla slitdelar kring kamremmen byttes, även oljor, filter och alla vätskor byttes helt och hållet. Jag ville få bilen i driftsäkert nyskick då jag tänkte behålla den i många år. Även turbon har kontrollerats och är i extremt bra skick för bilens ålder. Har bytt olja två gånger efter kamremmsbytet, senaste för 400 mil sedan. Kopplingen känns som ny.
vRS-modellen av Fabia har rally-inspirerat utseende både på insidan och utsidan. Sportstolar man sitter riktigt bra i även när man åker långt. Fyra vuxna sitter faktiskt riktigt bra i bilen trots storleken. Svart innertak. Instrumentbrädan är unik med ett mönster som gör att man inte får reflektioner i rutan som stör. Sportratt, Täta växellägen, Större bromsar och snabb styrning gör bilen riktigt rolig att köra på småvägar. Bilen har Volkswagens stora diesel (motorkod PD130) som ger 131hk/310nm och är deras mest driftsäkra motor hittills. Bilen har aldrig varit trimmad. Vilket dessa ofta blir.
Drog 0,36 mellan Stockholm-Göteborg
Men jag snittar 0,47 vid varje tankning, väldigt blandad körning.
Nytt och bytt:
Nyrekondat fram och baksäte
Bytt kamrem vid: 11,2** mil
Olja/Filter bytt för ca 400 mil sedan
Nya Skoda Original skivor och belägg runt om för 200 mil sedan
Nytt bromsok höger bak, samt renoverat vänster bak 200 mil sedan
17" Skoda vRS fälgar ifrån Octavia med 1000 mil gamla Hankook Ventus 12 Evo2 däck. Helt fantastiska däck.
Nybytta länkarmar för 100 mil sedan
Xenonlampor bytta för 1000 mil sedan
Nya Skoda vRS original tygmattor
Övrig info:
ESP - Antisladd, Tillval för denna modellen
Kyla i handskfacket - Tillval
AC - Iskall
Xenon i halvljus - Tillval
Dimljus
Larm/Centrallås med två nycklar
Stora ljudpaketet
Pioneer MVH-X560BT Mediaenhet med BT/USB/AUX och iPhone-stöd
(Monterar man en liten 8" baslåda får man extremt bra ljud i bilen.)
Värmestolar - Tillval
15" Lättmetall Vinterfälgar med en säsong gamla Hakka 5 Dubbdäck
Tre-ekrad sportratt
6-Växlad
Farthållare - Tillval
Dimljus
Motor & Kupévärmare
Negativt:
Pyttelite rost i ena hjulhuset, standard på dessa. lite stenskott men inget allvarligt. alla fälgar har kantskrap. parkeringsskada på bakre kofångaren.
Finns väldigt mycket att berätta, så det är bara att höra av sig.
Jag talar endast Svenska! Inga Byten!
/Mathias
På grund av tjänstebil blir jag tyvärr tvungen att göra mig av med min ögonsten som jag letade efter i över två år. Bilen ifråga är en Skoda Fabia vRS TDi som byggdes mellan 2003-2007. Min bil är en av de 68 som tillverkades i silver med partikelfilter mellan 2005/06 och 2007. Bilen har lägst miltal av de bilar med utrustningen denna har.
(Uppgifter tagna via Transportstyrelsen) Att bilen är en 2006'a gör att skatten är lägre än de övriga årsmodellerna på ynka 3021:-
Som sagt så letade jag väldigt länge efter detta exemplar och när jag väl fick tag i den så lämnades bilen in på en Skoda-märkesverkstad och alla Fabians barndomsfel åtgärdades samt kamremmen och alla slitdelar kring kamremmen byttes, även oljor, filter och alla vätskor byttes helt och hållet. Jag ville få bilen i driftsäkert nyskick då jag tänkte behålla den i många år. Även turbon har kontrollerats och är i extremt bra skick för bilens ålder. Har bytt olja två gånger efter kamremmsbytet, senaste för 400 mil sedan. Kopplingen känns som ny.
vRS-modellen av Fabia har rally-inspirerat utseende både på insidan och utsidan. Sportstolar man sitter riktigt bra i även när man åker långt. Fyra vuxna sitter faktiskt riktigt bra i bilen trots storleken. Svart innertak. Instrumentbrädan är unik med ett mönster som gör att man inte får reflektioner i rutan som stör. Sportratt, Täta växellägen, Större bromsar och snabb styrning gör bilen riktigt rolig att köra på småvägar. Bilen har Volkswagens stora diesel (motorkod PD130) som ger 131hk/310nm och är deras mest driftsäkra motor hittills. Bilen har aldrig varit trimmad. Vilket dessa ofta blir.
Drog 0,36 mellan Stockholm-Göteborg
Men jag snittar 0,47 vid varje tankning, väldigt blandad körning.
Nytt och bytt:
Nyrekondat fram och baksäte
Bytt kamrem vid: 11,2** mil
Olja/Filter bytt för ca 400 mil sedan
Nya Skoda Original skivor och belägg runt om för 200 mil sedan
Nytt bromsok höger bak, samt renoverat vänster bak 200 mil sedan
17" Skoda vRS fälgar ifrån Octavia med 1000 mil gamla Hankook Ventus 12 Evo2 däck. Helt fantastiska däck.
Nybytta länkarmar för 100 mil sedan
Xenonlampor bytta för 1000 mil sedan
Nya Skoda vRS original tygmattor
Övrig info:
ESP - Antisladd, Tillval för denna modellen
Kyla i handskfacket - Tillval
AC - Iskall
Xenon i halvljus - Tillval
Dimljus
Larm/Centrallås med två nycklar
Stora ljudpaketet
Pioneer MVH-X560BT Mediaenhet med BT/USB/AUX och iPhone-stöd
(Monterar man en liten 8" baslåda får man extremt bra ljud i bilen.)
Värmestolar - Tillval
15" Lättmetall Vinterfälgar med en säsong gamla Hakka 5 Dubbdäck
Tre-ekrad sportratt
6-Växlad
Farthållare - Tillval
Dimljus
Motor & Kupévärmare
Negativt:
Pyttelite rost i ena hjulhuset, standard på dessa. lite stenskott men inget allvarligt. alla fälgar har kantskrap. parkeringsskada på bakre kofångaren.
Finns väldigt mycket att berätta, så det är bara att höra av sig.
Jag talar endast Svenska! Inga Byten!
/Mathias