ID: 20144
Evo VI (6) mitsubishi evolution -00
130.000,00kr
Inga erbjudanden publicerade.
Beskrivning
Säljer nu min Evo 6a pga andra prioriteringar. Jag
har ägt den i 3,5 år. Jag tog hem den från England
själv. Högerstyrd.
Den har ställts av varje vinter. I år har jag kört timeattack med den. Den är fortfarande gatreggad, besiktigad och klar att köra.
Motor: Byggt för nån månad sen och har gått två banträffar och några mil på gatan. Byggd av japtuning o självklart finns kvitto
CP kolvar
Eagle stakar
ACL axial-, ram- och vevlager
Kamremskit
Oljepunp
ARP topp- och rambultar
Athena cooperring packning
Balansborttagning
Tomei skvalpplåt
Stressborrning, toppdäckning, mira fräsning etc
Motorn är byggt för att klara av dubbel så mycket effekt som den har. Motorn mappades av Jimmy på Sandåsen Motorsport för ett par veckor sedan. Ny laddtrycksstyrning installerades. Den laddar 1,7 bar nu och producerar mellan 360 och 380hk.
Evo 6 TME/RS turbo.
En 6 puckad sachs sinter installerades förra veckan av Martin Karlzzon på Edge racing.
Sitter BC racing coilovers med 14kg fjädrar fram och 12kg bak. Finns även 6kg fjädrar som lämpar sig mer för gatan. Köptes i vår. Fjäderbenstag fram. Ultra racing 25mm krängare bak.
Alukylare byttes för en månad sen. Intercooler och alurör byttes i vår. AEM luftfilter. Depo racing bredbandslambdamätare med bosch LSU 4,9 givare. Sitter även en extra laddtrycksstyrning om man behöver mindre laddtryck av nån anledning.
DBA skivor fram. Performance friction PFC01 belägg fram o bak. Finns även standard belägg liggandes.
Jag har lagt ner mycket tid, energi och pengar på denna bil. Kamremmen byttes i god tid på den andra motorn. Jag har använt kvalitetsoljor i den: motul 300V, redline i lådan och diffarna. Original filter etc. Bytte även till HKS platinum stift inför mappningen.
AYCn är kvar. Den renoverades i mars på göteborgs lindare verkstad och har fungerat felfritt.
Finns 2 upplägg med fälgar från japan racing: en vit och en silver. Inga repor på de silvriga och en liten på de vita. De köptes i vår också. Har 4st yokohama a048 och 4st yokohama sport som gatdäck. 235/45-17.
Bilen är inte i utställningskick. Det är några små repor i lacken. Jag kommer ta bort dekalerna och polera upp den. ACn är borta också.
Bilen är båda en perfekt plattform om man vill utveckla till mer seriös bankörning men även klar att användas som en snabb och kul gatbil.
Det finns även andra prylar etc som inte är listad här. Jag är inte heller i behov av snabba pengar. Får jag inga vettiga bud står den kvar i garaget till nästa år. Provkörning sker i första hand med mig bakom ratten.
Mitsubishi
Subaru
Turbo
Banbil
Gatbil
Den har ställts av varje vinter. I år har jag kört timeattack med den. Den är fortfarande gatreggad, besiktigad och klar att köra.
Motor: Byggt för nån månad sen och har gått två banträffar och några mil på gatan. Byggd av japtuning o självklart finns kvitto
CP kolvar
Eagle stakar
ACL axial-, ram- och vevlager
Kamremskit
Oljepunp
ARP topp- och rambultar
Athena cooperring packning
Balansborttagning
Tomei skvalpplåt
Stressborrning, toppdäckning, mira fräsning etc
Motorn är byggt för att klara av dubbel så mycket effekt som den har. Motorn mappades av Jimmy på Sandåsen Motorsport för ett par veckor sedan. Ny laddtrycksstyrning installerades. Den laddar 1,7 bar nu och producerar mellan 360 och 380hk.
Evo 6 TME/RS turbo.
En 6 puckad sachs sinter installerades förra veckan av Martin Karlzzon på Edge racing.
Sitter BC racing coilovers med 14kg fjädrar fram och 12kg bak. Finns även 6kg fjädrar som lämpar sig mer för gatan. Köptes i vår. Fjäderbenstag fram. Ultra racing 25mm krängare bak.
Alukylare byttes för en månad sen. Intercooler och alurör byttes i vår. AEM luftfilter. Depo racing bredbandslambdamätare med bosch LSU 4,9 givare. Sitter även en extra laddtrycksstyrning om man behöver mindre laddtryck av nån anledning.
DBA skivor fram. Performance friction PFC01 belägg fram o bak. Finns även standard belägg liggandes.
Jag har lagt ner mycket tid, energi och pengar på denna bil. Kamremmen byttes i god tid på den andra motorn. Jag har använt kvalitetsoljor i den: motul 300V, redline i lådan och diffarna. Original filter etc. Bytte även till HKS platinum stift inför mappningen.
AYCn är kvar. Den renoverades i mars på göteborgs lindare verkstad och har fungerat felfritt.
Finns 2 upplägg med fälgar från japan racing: en vit och en silver. Inga repor på de silvriga och en liten på de vita. De köptes i vår också. Har 4st yokohama a048 och 4st yokohama sport som gatdäck. 235/45-17.
Bilen är inte i utställningskick. Det är några små repor i lacken. Jag kommer ta bort dekalerna och polera upp den. ACn är borta också.
Bilen är båda en perfekt plattform om man vill utveckla till mer seriös bankörning men även klar att användas som en snabb och kul gatbil.
Det finns även andra prylar etc som inte är listad här. Jag är inte heller i behov av snabba pengar. Får jag inga vettiga bud står den kvar i garaget till nästa år. Provkörning sker i första hand med mig bakom ratten.
Mitsubishi
Subaru
Turbo
Banbil
Gatbil